Comunicat de L’Ateneu L’Harmonia #COVID_19

Des de la Federació d’entitats socioculturals i de lleure de Sant Andreu de Palomar i l’Ateneu L’Harmonia volem escriure aquestes línies en relació a la conjuntura marcada per la gestió del Covid-19. Ho fem des de la impotència de no saber-ne prou però també des de la reflexió col·lectiva davant la situació d’alarma social.

En el moment que vam rebre la directriu en relació als actes oberts en espais de menys de mil persones d’aforament, que obligava a reduir-lo en un terç, vam decidir ajornar els actes previstos fins el dia 27 de març, perquè en tractar-se d’un espai obert amb la totalitat d’activitats gratuïtes i d’accés lliure no volíem restringir l’entrada a cap persona.

Ahir, dia 12 de març, l’Ajuntament de Barcelona ens va comunicar la directriu de tancar almenys durant 15 dies tots els equipaments municipals de la ciutat per evitar la propagació del Covid-19 i protegir la població més vulnerable. és per això que l’Ateneu L’Harmonia romandrà tancat fins l’1 de juny. A mesura que tinguem novetats actualitzarem la data d’obertura.

Des de l’Ateneu L’Harmonia estem reflexionant sobre com, en situacions de crisi i de condicions materials adverses, les conseqüències socioeconòmiques recauen en la població més vulnerable i els sectors laborals més desprotegits, tot accentuant els processos d’aïllament que pateixen moltes persones. També, sobre quines mesures i línies de treball comunitàries ens convenen per pal·liar i revertir al màxim l’impacte d’aquest nou embat.

La memòria col·lectiva ens recorda que davant de situacions de crisi, el naixement d’iniciatives solidàries i de suport mutu possibilita la creació d’estructures culturals, d’autoorganització i alternatives que, amb perseverança, perduren.

Efectivament, estem parlant d’enfortir les relacions cooperatives, l’economia social i solidària i, en definitiva, de posar la vida al centre.

Cuidem-nos i seguim,

Assemblea Gestora de l’Ateneu L’Harmonia