Comunicat: sobre les Festes de la Primavera i la retallada de llibertats

Des de l’Ateneu L’Harmonia, la Federació d’Entitats de Sant Andreu de Palomar i les entitats i col·lectius de Sant Andreu que estem organitzant les Festes de la Primavera d’enguany, ens estem trobant amb moltes dificultats i una retallada de llibertats a l’hora d’organitzar les nostres festes.

Estem organitzant les Festes de la Primavera amb la intenció de poder construir cultura popular, un espai d’oci alternatiu al consum mercantil, i poder oferir un espai de trobada per fomentar les relacions entre les persones basades en el respecte, la solidaritat i el suport mutu. Un espai de cures i de diversió que en aquests moments són tan necessàries per tornar a omplir de vida i comunitat el nostre dia a dia.  Les Festes de la Primavera s’estan organitzant amb totes les mesures de seguretat sanitària de les que disposem i coneixem. Ens interessa trobar les maneres de fer compatible la seguretat i les cures de totes amb la vida cultural i comunitària. Però això, no vol dir que amb l’excusa de la COVID-19 acceptem la retallada d’horaris que se’ns imposa. Des de l’Ajuntament de Barcelona i el Districte de Sant Andreu, ens obliguen a retallar l’horari festiu que de les 2h de la matinada han reduït fins a les 23h de la nit.

Entenem que aquestes mesures que s’imposen des del Districte es basen en el control social injustificat, en quan ens n’adonem que els bars, discoteques i sales de festes no tenen el mateix horari. Aquests, en molts casos, són un focus de risc més probable, per estar en espais tancats o aglutinats, que no pas els esdeveniments populars a l’aire lliure.

Tot això evidencia, una altra vegada més, que la cultura que no aporta un benefici econòmic directe, no interessa. Nosaltres, en canvi, defensem que la cultura és l’opció política més revolucionaria a llarg termini (Montserrat Roig) i no val qualsevol excusa per atacar i voler controlar-la.

Allò que fem avui crearà un precedent per demà.

és per això que, des dels els moviments socials, avui reivindiquem el nostre espai al carrer i a la vida quotidiana.

Recuperem els carrers i la cultura popular!

Tanca Més informació